De  Nederlandse kunstenaar Sebastiaan Bremer (1970) maakte in 1994 de definitieve oversteek naar New York. Altijd staat een foto aan de basis van zijn werk. Hierop reageert hij door met inkt een ragfijn stippelpatroon uit te zetten, dat organisch uitwaaiert over het oppervlak als een sponsachtig weefsel. Dit hedendaagse ‘pointillisme’ wordt in sommige werken aangevuld met bonte kleurpartijen van inkt die de onderliggende foto uiteindelijk onherkenbaar maken. Bremer geeft zo zijn hersenspinselen letterlijk de vrije loop. De laatste jaren hebben deze abstracte patronen plaats gemaakt voor figuratieve voorstellingen, geïnspireerd door 15e eeuwse vanitas-stillevens. Avila is een oogstrelend boek, waarin het virtuoze en hallucinerende werk van Bremer op een briljante manier werd gereproduceerd.

De belangstelling voor het werk van Sebastiaan Bremer is de laatste jaren snel groeiende. Hij heeft regelmatig solopresentaties, o.m. bij de New Yorkse galerie Edwyn Houck, Hales Gallery Londen, Galerie Barbara Thumm Berlijn en Galeria Leme Sao Paulo. Ook nam hij deel aan diverse groepstentoonstellingen, o.m. in de Tate Modern, Londen (2004), PS1/MoMA, New York (2004) en The Aldrich Museum of Contemporary Art in Ridgefield, USA (2007). In Nederland was zijn werk te zien in een aparte presentatie tijdens de grote tentoonstelling van de Rabobank Kunstcollectie in het Gemeentemuseum Den Haag (2005) en meer recent in het Armando Museum (2007) en Kunsthal KAdE Amersfoort (2014).

Prijsinformatie:
Prijs per stuk: € 25,00
Aantal: Bestellen